Fra Lillehammer til Oslo med det innbilte profflaget Rectus Femoris

Lørdag gikk Styrkeprøven av stabelen. Undertegnede og co-blogger Grjotheim stilte til start på Lillehammer i drakten til det innbilte profflaget Rectus Femoris samt hjelperyttere fra KSI Sykkel, Eidsvoll Sykkelklubb og støtteapparat fra Team Sykkelblogg. Målsetningen var 5 timer og 30 minutter, stemningen var høy før startskuddet gikk og alle var skjønt enige om dagens taktikk. Starte rolig, få noen andre til å dra og øke etterhvert som vi var blitt varme.

Startskuddet gikk og taktikken fungerte utmerket. I omtrent 10 minutter. Straks motorsykkelen som styrte tempoet i starten var ute syne var taktikken ute av sinn. Taktskiftet var et faktum og laget kjørte på som vårkåte okser som nettopp hadde sluppet ut på beite. Og slik gikk det villt for seg de første 30 kilometerne inntil vi effektivt hadde klart å kjøre blå lepper og skyhøy puls på co-blogger Grjotheim.

Det ble et vemodig farvel med Grjotheim på Moelv som sa han kom til å bryte. Vi skjønte etterhvert at det bare var en bløff for å få oss på avstand. Etter å ha fått ned pulsen fra 90% den første timen skal nemlig ansiktsfargen hans ha normalisert seg og Grjotheim syklet til slutt inn på en svært akseptabel tid. Kun 15 minutter bak målsetningen.

For resten av oss gikk turen fra Moelv til Hamar uten store høydepunkter. Vi kjørte inn og passerte en del puljer, mottok kjeft fra diverse mosjonistlag som ikke tok det sporty å bli passert og tok til oss den høye stemningen fra publikum gjennom Brummunddal og Hamar.

På Stange skulle vi få vår første skikkelige langing. Lagkaptein Rud tok byrden med å bære hjelmkamera og fanget seansen på film.

Langingen kort oppsummert (i tilfelle du gikk glipp av noen detaljer)

  • Vi ankommer langesonen og det diskuteres om det faktisk er våre langere. Kapteinen slår fast at det er det. Og han har selvfølgelig helt rett.
  • Vi begynner å kaste tomme flasker.
  • Mora til langer 2, Truls, vifter iherdig med det italienske flagget.
  • Jon fra KSI Sykkel ankommer først og mottar en pose fra langer 1, Lars.
  • Kaptein Rud gjør seg klar for å få overlevert pose fra langer 2, mens en person prøver for harde livet å unngå flaskene som suser gjennom lufta helt til høyre i bildet.
  • Langer 2s søster filmer/fotograferer det hele fra parkeringsplassen.
  • Kaptein Rud sliter med å få posen over hodet uten å vikle den inn i hjelmkameraet og sier til en rytter fra Atea at han føler seg som en sherpa.
  • Kaptein Rud finner ei flaske til Erik fra Eidsvoll sykkelklubb i posen og fomler noe i det han forsøker å plassere den i Eriks toer. Til slutt lykkes han.
  • Langingen er i grove trekk over.

Vi sykler videre

Etter langingen ble det et øyeblikk fare for massevelt i det en av rytterne våre får øye på en hundrelapp i veibanen. Heldigvis klarte han å styre seg og vi slapp unna med skrekken.

Videre gikk turen mot Minnesund forholdsvis knirkefritt og vi fikk etterhvert bra dreis på rulla.

Co-blogger Grjotheims fetter får oppmuntrende ord fra Kaptein Rud i det han passerer. Som siste Grjotheim i feltet gjelder det å forsvare familienavnets ære.

Gjennom Eidsvoll gikk lagmoralen og farta noe ned og en del av rytterne begynte å kjenne kjøret og hjemlengselen i det de fikk et glimt av riksbygningen i sola.

Det hører også med til historien at lagkaptein Rud vurderte å foreta en amputasjon rett under haka da vi passerte Jessheim. Etter 150 kilometer med hjelmkamera på hodet begynte nakken å stivne til. Jeg rakk heldigvis å bryte inn før amputasjonen fant sted og klipset kameraet av hjelmen.

Avklipsingen av kamera så ut til å gjøre susen og fra Kløfta til Oslo gikk det fort. Det ble en liten splitting av gruppa etter en ukoordinert forbikjøring i Frognerbakken, men samtlige passerte målstreken godt innenfor målsetningen. Første offisielle målpassering skjedde 5 timer og 6 minutter etter start og gruppe to kom inn få minutter senere. Meget bra laginnsats!

Takk til ryttere, hjelpemannskap og publikum for et alle tiders ritt i helga! Håper alle kan stille igjen neste år og at noen kan stille som djevel på Råholt.

Lagstrategi for lille styrkeprøven: Lillehammer – Oslo

Når vi ikke sykler i gult for grunnlovsbygda sykler jeg og co-blogger Grjotheim for det innbilte profflaget Rectus Femoris. Laget ble hekla sammen i vinter og består av mer eller mindre spreke syklister fra Østlandet. Vårt første ritt kjøres sammen med KSI Sykkel fra Lillehammer til Oslo og vi holder nå på med de siste forberedelsene.

For å gi deg et innblikk i hvordan et amatørlag forbereder seg til store ritt tenkte jeg å gi deg tilgang til lagstrategien vår. Følgende powerpoint inneholder alt som trengs. Målsetning, kart med langesoner, sadelpolicy og suksessformel.

Og om du er usikker på om du har husket å ta med deg alt så finner du pakkeliste her.

Nå lanseres landeveisbirken 2012

Foto: Birkebeiner.no

Kremmerne på Rena gjør det igjen. Vi har allerede birkebeinerrennet, birkebeinerløpet, birkebeinerrittet, ultrabirken, fredagsbirken og jegvetikkehvabirken. Det ser ikke ut til at folk kan få nok av sportslige utfordringer der birken er en del av arrangementsnavnet. Før vi vet ordet av det svømmer vi bryst fra Rena til Lillehammer og svømmeknappen erstattes av birkenknappen.

Men før vi stiller i speedo skal vi sykle på landeveien fra Rena til Lillehammer via Elverum, Løten, Vang, Brumunddal, Tingnes, og Moelv. Navnet på arrangementet? Landeveisbirken såklart!

Kort om landeveisbirken

  • Søndag 3.juni 2012
  • Fellesstart
  • 165 km
  • Maks. 1500 deltagere
  • 5 mat/drikkestasjoner
  • Merketid
  • 10-årsklasser

Start er på Rena. Løypa går på østsida av Glomma til Elverum. Videre fra Elverum via Militærveien, Løten, Klevfoss, Aalstad, Vang, Brumunddal, Tingnes, Gaupen, Moelv og deretter til mål i Sigrid Undsetsveg på Lillehammer. Her er kartet:

Last ned detaljert kart.

Om du ønsker å se video fra lanseringen kan du klikke her.

Påmelding

En første invitasjon har gått ut til de som har deltatt på et birkebeinerarrangement 15 ganger eller mer i følge med en yngre deltaker. Birkebeinerveteranene kan begynne å melde seg på fra 15. juni 2011 kl 09:00 via http://www.birkebeiner.no/Min-Side/Pamelding.

Vi andre dødelige får sjansen torsdag 23.juni kl. 09:00, og det er førstemann til mølla.

Historier og bilder fra følgebilen til Team Ringeriks-Kraft under Tour of Norway 2011

Første runde med Tour of Norway er over. Jeg var så heldig at jeg fikk tilbringe siste etappe av rittet i bilen til Team Ringeriks-Kraft sammen med sportsdirektør Lars Holm og mekaniker Kenneth Randin. La meg ta deg med bak kulissene Gjør deg klar for en oppsummering av dagen for de som jobber bak kulissene.

Oppvarming med NSB Regiontog til Trondheim og Little Steven

Jeg stod opp tidlig og forberedte meg som til hvilket som helst sykkelritt. En god frokost og plenty av tid til å gjøre nødvendige ærender som toalettvisitt og et sveip gjennom Eidsvoll Blad. Jeg hadde en avtale om å møte Kenneth kl 10:00 utenfor Vikingskipet i Hamar, og alt gikk på skinner. Helt til jeg faktisk skulle på skinnene. I det jeg ankom Eidsvoll stasjon kunne den kjente stasjonsstemmen på høyttaleranlegg fortelle at toget var 30 minutter forsinka.

Nok til å gjøre meg usikker på om jeg skulle nå frem i tide. NSB har tross alt en tendens til å la klokkeslettet for forventet avgang øke med ett minutt ca én gang i minuttet eller oftere.

I det jeg begynte å planlegge alternative måter å komme meg til Hamar på kom det heldigvis en gledeligere melding fra NSB-dama. Toget til Trondheim skulle komme meg til unnsetning med en ekstraordinær stopp på Eidsvoll. Topp! Og ikke nok med det. Ombord i kafeterian stod Little Steven og handlet ei pølse. Antakelig på vei til Lillehammer for å spille inn gangsterfilmen Lilyhammer. Dagen var på sett og vis berga allerede!

Ankomst og møte med Team Ringeriks-Kraft

Jeg ankom Vikingskipet presis 9:32 på apostlenes hester. Det var foreløpig glissent på parkeringsplassen. Kun en arrangør eller sju som var i gang med å gjøre klart til start.

Men jeg rakk ikke så mye mer enn å dokumentere det før parkeringsplassen fylte seg med biler. Først ut var Team Ringeriks-Kraft – gutta jeg skulle tilbringe resten av dagen med. Lars Holm og Kenneth Randin ønsket meg vennlig velkommen og jeg satte straks i gang med fotografering mens Kenneth forklarte hva de gjorde av forberedelser før start.

Jeg kommer tilbake til forberedelsene. Det passer seg med litt nøkkelinformasjon om laget først. Jeg tillater meg å bruke en liste.

  • Sporsdirektør: Lars Holm
  • Hovedsponsor: Ringeriks-Kraft (ingen overraskelse)
  • Sykkelmerke: Look
  • Ryttere i stallen: 10
  • Ryttere i Tour of Norway: 6
  • Ryttere på siste etappe: 5
  • Skinkeryttere: 0
  • Det yngste laget i etapperittet? Ja!

Forberedelser før start

Straks laget ankom parkeringsplassen rigget de opp campingstolene og stilte opp syklene. Et par mekanikere gikk over utstyret og fylte 10 bar i dekkene mens rytterne slappet av, hørte på populærmusikk (også kalt hits) og sendte tekstmeldinger hjem til mor.

Fra venstre: Noen ubetydelige folk som konverserer, Frans-Leonard Markaskard (lagets superspurter) og innsiden av låret til en annen rytter.

Deretter var det tid for en kort sykkeltur til sekretariatet for å melde om at man ønsket å sykle dagens etappe:

Fra venstre: Frans igjen og Stian Saugstad

Sykkelritt handlet om å komme først fra A til B. Da er det nøye å vite hvor man skal sykle. Som hjelpemiddel bruker skriver man nøkkelinformasjon og viktige holdepuntker på en sportsteip:

På bildet: Alexander Randin noterer på sportsteipen

Teipen festes til styrestemmet. Det tross alt dumt å la den sitte igjen på utsiden av kartboka som man ikke tar med seg på sykkelturen.

På bildet: Styret til en av syklene. På stemmet er teipen med rittinfo.

Mens gutta forbereder seg er sportsdirektør Lars Holm i full geskjeft med å blande styrkedrikk. Suksessformelen består av Energy Bar sportsdrikk med en salttablett i hver flaske.

På bildet: Lars Holm knuser salttabletter med uunnværlige salttablettverktøyet nebbtang.

Mens dette pågår sitter Michael «Kyllingen» Rasmussen og ser på skrittet til lagkameraten som sender undertegnede olme blikk:

Fra venstre: Lagkameraten til kyllingen og kyllingen selv.

En halvtimes tid før start er det tid for inntak av energibarer og gel. Mens gutta spiser setter Lars i gang med oljing av nybarberte ben. Sjeldent har det skint så godt fra legger på parkeringsplassen utenfor Vikingskipet.

Oppvarming er ikke nødvendig før man skal sykle 176,7 km. Men det er viktig å tømme blære. 10 minutter før start danner laget en fin migerekke.

På bildet: Migerekka til Team Ringeriks-Kraft. Innfiltrert av en rytter fra Team Joker Merida.

Underveis i rittet

11:00 går startskuddet for etappen og det er på tide å okkupere bilen som er stappet med hjul, sykkeldeler, verktøy, drikkeflasker, mat, notatblokker, rittinformasjon, startlister, rittradio og tre fyrer. Sikkert mer også.

På bildet: Servicebilen til Team Ringeriks-Kraft

Vi kjører av gårde i det som for et utrent øye kan se ut som et tilfeldig virrvarr av biler. Men det er det på ingen måte. Bilene får plassering etter syklistene, sambandssjefen (Radio Tour) og en dommer eller to basert på beste sammenlagtrytter. Team Ringeriks-Krafts antatt beste sammenlagtrytter, Eirik Kasa Jarlseth, måtte dessverre bryte etter tre etapper med tre krasj. Skrubbsårene holdt han våken om nettene. Som følge ble vi liggende litt bak i rekka. Nr 22 som du ser på bakruta.

Men tilbake til rittet. 3 km fra start var nøytral sone over og masterbilen ga gass. Det gjorde syklistene også. Fra Hamar og ut på E6 kjørte vi jevnt i 50 km/t. Med motvind selvfølgelig. Dessverre er det litt i underkant av fartsgrensa på E6 mellom Stange og Minnesund. Det tok ikke lang tid før plass nr 22 ikke føltes så langt fra rytterne likevel.

På bildet: Kø på E6 sør for Stange.

Sørover langs Mjøsa etablerte det seg et brudd på 10 ryttere som holdt en avstand på 2 til 3 minutter til hovedfeltet og tempoet roet seg etterhvert noe. Det var forventet at Team Joker Merida skulle angripe ledertrøya opp Minneåsen.

På bildet: Minnesundbrua

Mens vi ventet på angrepet opp Minneåsen kom det plutselig en melding over sambandet. Ved foten av bakken hadde Alexander Randin vært involvert i et uhell og trengte nytt forhjul. Sportsdirektøren bannet og jeg gnei meg forsiktig i hendene. Action! Endelig var det vår tur til å rykke ut og hjelpe en rytter i nød. Kenneth skiftet kjapt hjul og dyttet broren sin i gang igjen.

Det forventede rykket i åsen kom for øvrig aldri og Alexander klarte å sykle seg opp til hovedfeltet igjen.

På bildet: På tur ned Minneåsen med raskere fart enn under spark-VM 2011.

Trygt over Minneåsen slapper sportsdirektøren for det russiske landslaget av med en velfortjent сигарета (kjent som sigarett på norsk).

På bildet: Den russiske sportsdirektøren og en сигарета.

Fra Hurdal til Skedsmokorset skjer det ingen store sportslige krumspring. Det er på tide å ty til bloggeres spoleknapp igjen for å oppsummere ferden fra Øvre til Nedre Romerike:

  • I bilen prates det om vær, vind og sykkel mens vi inntar litt mat.
  • Jeg får passet påskrevet fordi jeg sykler på en Jamis og vedtas enstemmig at jeg skal prøvesykle en Look-sykkel.
  • Vi stopper for å tømme blærene i ei hyttegrend langs Hurdalsjøen
  • På Maura sprintes det om den grønne spurttrøya mens et par bekjente virker mer oppjaget av å se meg i en følgebil
  • Lars og Kenneth forteller gamle skrøner fra sykkelsporten på 80- og 90-tallet.
  • Jeg spør og graver litt om Team Ringeriks-Kraft mens Lars og Kenneth spør og graver litt om myndene til undertegnede og min bedre halvdel – årsaken til at jeg har ei kraftig fotolinse.

På Skedsmokorset er TV2 klare for live-sending

I det vi nærmer oss Skedsmokorset begynner alvoret å sige inn.  I lufta kan vi se et kamerahelikopter og et seilfly som iakttar rytterne.

På bildet: Helikopter og seilfly i lufta over Skedsmokorset

Spenningsnivået øker i bilen og radioen skrus opp. Bruddet på 10 man er kjørt inn og det kjøres hardt i det vi ankommer Lillestrøm og starter på første av tre sjarmørrunder. Mye tyder på en massespurt og alle rytterne i laget henger fortsatt med. Det blir ikke sagt direkte, men jeg skjønner at Lars og Kenneth øyner et håp for Frans, lagets spurter.

På bildet: Vi passerer målstreken for første gang. 3 runder gjenstår.

På bildet: Publikum i målområdet

Mot slutten av første runde begynner det å bli i hardeste laget for en del av rytterne og hovedfeltet sprekker opp.

På bildet: En grupetto som begynner å kjenne hardkjøret

På andre runde begynner det også å bli for hardt for Alexander Randin som måtte bruke mye krefter på å hente inn igjen hovedfeltet etter hjulbyttet før Minneåsen. I det vi kjører inn til siste etappe er det 4 ryttere fra laget i hovedfeltet og Lars er storfornøyd. Det støtes og kjøres hardt og til slutt klarer Christer Rake å sette inn et angrep ca 1300 m før mål som mot alle odds holder helt inn. Norsk seier!

Etterhvert blir det også fest i Team Ringeriks-Kraft leieren. Det viser seg at 20-årige Frans leverte varene i massespurten. I det store spurtfeltet like bak etappevinneren ble Markaskard tredjemann og beste av de norske. Med en målsetning om topp 15 er det som en seier å regne. Gratulerer!

På bildet: Mål!

Sammenlagt var det imidlertid ingen som kunne røre nederlandske Wilco Kelderman (20) fra Team Rabobank. Rytteren spås en lysende karriere og sammenliknes med Boasson-Hagen.

På bildet: Wilco Kelderman i gul ledertrøye

Takk til Lars og Kenneth i Team Ringeriks-Kraft for en fantastisk dag! Om dere trenger et sidetryne ved en senere anledning så vet dere hvor dere finner meg. Over og ut.

Tour of Norway 2011 er slutt

Tour of Norway 2011 er over og undertegnede er utmattet etter en dag i følgebilen til Team Ringeriks-Kraft. Jeg skal skrive en utfyllende rapport om opplevelsen, men det krever litt kognitiv bearbeidelse først. Noe jeg ikke er skikket til for øyeblikket. Inntil videre kan jeg med glede meddele at det til slutt ble en norsk etappeseier. Christer Rake (Team Joker Merida) lykkedes med det umulige. Å rykke ca 1500 meter før mål og holde hele veien inn.

Endelige resultat, topp 10:

Ingen klarte å røre Wilco Kelderman som fikk med seg den gule ledertrøya hjem.

Her er de 10 beste:

  1. Wilco Kelderman (Rabobank) 21h04’23»
  2. Daniel Holm Foder (Glud & Marstran) 21h04’28′
  3. Vegar Robinson Bugge (Team Joker Merida) 21h04’28′
  4. Michael Rasmussen (Christina Watches) 21h04’31′
  5. Fredrik Willmann (Team Joker Merida) 21h04’31′
  6. Johan Lindgren (Team Cykelcity) 21h04’32′
  7. Christer Rake (Team Joker Merida) 21h04’32′
  8. Andreas Frisch (Team Concordia) 21h04’33′
  9. Nick van der Lijke (Rabobank) 21h04’36′
  10. Michael Stevenson (Sparebanken Vest) 21h04’36′

Trøyer:

  • Sammenlagtleder: Wilco Kelderman (Rabobank)
  • Poengkonkurranse: Lars Andersson (Sverige)
  • Klatrekonkurranse: Stian Remme (Team Joker Merida)
  • Ungdomskonkurranse: Wilco Kelderman (Rabobank)

Media:

 

Tour of Norway 2011 – Et stikk i bakken etter fjerde etappe

Fjerde etappe er over. I dag tidlig satt jeg ved frokostbordet og gjorde meg klar for å være med i lagbilen til Team Ringeriks-Kraft fra Jessheim til Hamar. Slik ble det ikke. En viktig sponsor fikk setet og jeg reiste til Feiring for å knipse bilder fra veikanten. Søndag morgen reiser jeg opp til Hamar for å sitte på i lagbilen til Lillestrøm i stedet. I grunn et bedre alternativ!

Men la oss oppsummere lørdagen før vi begir oss ut på finalen.

Seier til Iker Camano (Endura Racing)

Norges Cykleforbund oppsummerer

Topp 10 sammenlagt etter andre etappe:

Så godt som uendrede resultater etter etappe 3. Fremdeles tett i ledelsen.

  1. Wilco Kelderman (Rabobank) 16h53’57»
  2. Daniel Holm Foder (Glud & Marstran) 16h54’02»
  3. Vegar Robinson Bugge (Team Joker Merida) 16h54’02»
  4. Michael Rasmussen (Christina Watches) 16h54’05»
  5. Fredrik Willmann (Team Joker Merida) 16h54’05»
  6. Johan Lindgren (Team Cykelcity) 16h54’06»
  7. Andreas Frisch (Team Concordia) 16h54’07»
  8. Nick van der Lijke (Rabobank) 16h54’10»
  9. Christer Rake (Team Joker Merida) 16h54’10»
  10. Michael Stevenson (Sparebanken Vest) 16h54’10»

Trøyer:

  • Sammenlagtleder: Wilco Kelderman (Rabobank)
  • Poengkonkurranse: Lars Andersson (Sverige)
  • Klatrekonkurranse: Christofer Stevenson (Sparebanken Vest)
  • Ungdomskonkurranse: Wilco Kelderman (Rabobank)

Media:

 

Tour of Norway 2011 fra veikanten i Feiring

Fjerde etappe går fra Jessheim til Hamar. Her kommer en liten serie fotografier fra veikanten i Feiring.


Første rytter langs landeveien. Feil retning og lav fart. Det viser seg raskt at han ikke deltar i Tour of Norway.

Foran selve rittet kjører publicity caravan. Akkurat som i Tour de France. De kan fortelle oss at det gjenstår 10 minutter med venting og deler gledelig ut en avis. Vitser over høyttaleren ville gjort stemningen komplett.

Veikantlektyre.

En ivrig motorsykkelvakt stiller seg opp i veikanten for å sørge for at alt går riktig for seg.

En av arrangørene har stilt midtlivskrisedoningen til disposisjon som lederbil.

Utbrytergruppa kommer med klatre- og spurttrøya. En av syklistene virker å være mer interessert i motorsykkelen som er i ferd med å tette luka.

Felt nummer to jager utbryterne.Følgebilene legger seg tre i bredden slik at lysluggen til venstre kan beskue rittet i ro og mak.

Kun ett velt i Feiring. Vakta kommer seg på veien igjen med litt hjelp fra skuelystne.

Tour of Norway 2011 – Tredje etappe oppsummert kort

Litt sent denne oppsummeringen. Jeg sitter ved frokostbordet og lader opp til å være med lagbilen til Team Ringeriks-Kraft på fjerde etappe fra Jessheim til Hamar. Men først etappe 3 som gikk fra Sarpsborg til Halden. Det svenskene trakk det lengste strådet igjen og sikret en seier til Johan Lindgren (ikke sønn av Astrid så vidt meg bekjent). Bravo!

Etappe 3 på nederlandsk

Video med intervjuer av Michael Hepburn (vinner etappe 2) et al av Flavio Pasquino (Restore-EBH Elshof CT). NB! Sett på språkøret.

Norges Cykleforbund oppsummerer

Ryktes at kommentatoren måtte gå over til fra radio til TV-produksjon på grunn av ustemt radiostemme. Bunnløse påstander spør du meg. Han har da vitterlig en fin og variert kommentatorstemme.

Topp 10 sammenlagt etter andre etappe:

Så godt som uendrede resultater etter etappe 3. Fremdeles tett i ledelsen.

  1. Wilco Kelderman (Rabobank) 12h20’00»
  2. Daniel Holm Foder (Glud & Marstran) 12h20’05»
  3. Vegar Robinson Bugge (Team Joker Merida) 12h20’05»
  4. Michael Rasmussen (Christina Watches) 12h20’08»
  5. Fredrik Willmann (Team Joker Merida) 12h20’08»
  6. Johan Lindgren (Team Cykelcity) 12h20’09»
  7. Andreas Frisch (Team Concordia) 12h20’09»
  8. Nick van der Lijke (Rabobank) 12h20’13»
  9. Michael Stevenson (Sparebanken Vest) 12h20’13»
  10. Christer Rake (Team Joker Merida) 12h20’13»

Trøyer:

  • Sammenlagtleder: Wilco Kelderman (Rabobank)
  • Poengkonkurranse: René Jørgensen (Christina Watches)
  • Klatrekonkurranse: Stian Remme (Joker Merida)
  • Ungdomskonkurranse: Wilco Kelderman (Rabobank)

Media:

Tour of Norway 2011 – Resultater og småsnacks fra andre etappe

Andre etappe av Tour of Norway, fra Skien til Drammen. Michael Hepburn tok seieren i et brudd som holdt helt inn. Om noen videoer, resultater og artikler pirrer interessen din så finner du litt småsnacks her.

Joker Merida i god posisjon

Feltet på vei opp Hanesbakken

Topp 10 sammenlagt etter andre etappe:

Etter to etapper er det fremdeles tett i teten.

  1. Wilco Kelderman (Rabobank) 08h18’50»
  2. Daniel Holm Foder (Glud & Marstran) 08h18’55»
  3. Vegar Robinson Bugge (Team Joker Merida) 08h18’55»
  4. Michael Rasmussen (Christina Watches) 08h18’58»
  5. Fredrik Willmann (Team Joker Merida) 08h18’58»
  6. Andreas Frisch (Team Concordia)08h19’00»
  7. Johan Lindgren (Team Cykelcity) 08h19’03»
  8. Nick van der Lijke (Rabobank)08h19’03»
  9. Michael Stevenson (Sparebanken Vest) 08h19’03»
  10. Christer Rake (Team Joker Merida) 08h19’03»

Trøyer:

  • Sammenlagtleder: Wilco Kelderman (Rabobank)
  • Poengkonkurranse: René Jørgensen (Christina Watches)
  • Klatrekonkurranse: Stian Remme (Joker Merida)
  • Ungdomskonkurranse: Kelderman Wilco (Rabobank)

Media:

Tips til andre relevante artikler, videoer etc? Du veit hvor du finner kommentarfeltet.

Tour of Norway 2011 – videoer, resultater og snacks fra første etappe

Første etappe av Tour of Norway er over. Jeg har ikke planer om å utbrodere voldsomt, men en film eller to, noen resultater og lenker til relevante artikler i media kan vel være greit å få med seg.

Norges Cykleforbund rapporterer med innlevelse i stemmen:

Pedalscraper dokumenterer den siste bakken:

Resultater, topp 10:

  1. Jesper Dahlström (Sverige) 04h06’16»
  2. Daniel Holm FODER (Glud & Marstran) 04h06’16»
  3. Vegar Robinson Bugge (Team Joker Merida) 04h06’16»
  4. Andreas Frisch (Team Concordia) 04h06’21»
  5. Wilco Kelderman (Rabobank) 04h06’21»
  6. Michael Stevenson (Sparebanken Vest) 04h06’24»
  7. Nick van der Lijke (Rabobank) 04h06’24»
  8. Johan Lindgren (Team Cykelcity) 04h06’24»
  9. Christer Rake (Team Joker Merida) 04h06’24»
  10. Bjorn Tore Hoen (Plussbank Cervelo) 04h06’27»

Trøyer:

  • Sammenlagtleder: Jesper Dahlström (Sverige)
  • Poengkonkurranse: Lars Andersson (Sverige)
  • Klatrekonkurranse: Stian Remme (Joker Merida)
  • Ungdomskonkurranse: Jesper Dahlström (Sverige)

Media:

Jeg regner med at du Team Ringeriks-Kraft sparer kruttet til jeg lørdag når jeg skal skal bli med bak kulissene i lagbilen.

Tips til andre relevante artikler, videoer etc? Bruk kommentarfeltet under. Takk som byr!